Genel olarak Polonya'yı, yerel olarak hayatımı anlatayım isteyen okusun...

5 Temmuz 2008 Cumartesi

Pierogi ! (Polish Manti)


Eveet, bugun biraz mutfaga giriyoruz. Polonyali arkadaslar ne yer? Nedir buranin unlu yemegi... Buranin en unlu yemeklerinden birisi sanirim "Pierogi". Bu yemege bir cok Turkun "Polish Manti" dedigini duydum. Dogruluk payi var. Hamurun icine peynirin veya kiymanin doldurulmus hali (evet evet ayyyni bizim manti :) ) Nasil pisirelim? Pierogiler marketten alinir (Tabi en makbulu pieroginin evde hazirlanmasi bir Babcia(Anneanne) tarafindan ama elimizdeki kisitli sartlardan dolayi marketten aliyoruz). Kaynayan suyun icine atilir 5-10 dakika beklenir, soyle bi bakilir pierogilerimiz su yuzune cikmismi diye su yuzune cikip yuzmeye baslayinca atesten alinir ve gerekli sos uygulandiktan sonra afiyetle yenir. Sos olayi kisiden kisiye degisiyor, ben acikcasi yagda salca kizartiyorum biraz sarimsakli yogurtla birlikte afiyetle yiyorum (Turk usulu yani). Soganli bazi soslar yaptiklarini biliyorum, ama yinede Turk usulunden sasmadim ben :) . Pierogi guzeldir arkadasim gonul rahatligiyla yiyebilirsin. Kek tatli konusunda beni mest etmis durumdalar ustune guzel bir de tatli yiyebilirsin :).

2 yorum:

  1. Seninde bildiğin üzere 22 Eylül'de ordayım. Yemek konusunda biraz endişeliyim. Daha önce giden bir tanıdığımız çok fazla domuz eti yediklerini söyledi. Bunun yanında damaklar farklı elbet, midemin bozulması muhtemel :) Senin bu bilgiyi vermen çok iyi oldu. İlk bir kaç günü bu yemeği veren kafe/restoranlarda takılırım.

    YanıtlaSil
  2. Ben bugun yedim de hiç güzel değildi...

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

:)

:)