Genel olarak Polonya'yı, yerel olarak hayatımı anlatayım isteyen okusun...

24 Nisan 2008 Perşembe

Varsova Warsaw Warszawa

Iki gun once burokratik isler beni Varsova'ya gitmek zorunda birakti. Inanin Turk ve Polonya burokrasisi birlesince muhtesem bir ikili olusturuyorlar. Akil ve hayalin durdugu yer yani. Gitmisken tabi soyle bir merkezi turladim. Detayli gezemesemde, bir kac fotograf cektim. Kalabalik bir sehir, biraz Ankara havasi hissediyor insan. Ulasim bakimindan Poznan'in eline su dokemez Varsova. Poznan'da gunduz eski otobus bulamazsiniz ve tramvaylar daha bakimli ve temiz. Varsova'da bunun biraz eksik oldugunu gordum. Centrum dedikleri Varsova'nin merkezi olan yerde gokdelenleri gormek mumkun, sehire guzel bir hava katiyorlar. Olay budur diyorsunuz. Tabi Varsovanin simgesi "Kultur ve Sanat Sarayi" ni unutmamak lazim (ilk resim) , Sovyetlerden hediye :/ . Bu arada ben bir sehir merkezinde bu kadar reklami bir arada gormemistim, neredeyse her binada bir reklam. Peki yasam nasil Varsova'da? Genel olarak Varsova'da daha cok is firsati var, gelir duzeyide daha yuksek. Tabi buna bagli olarak yasam giderleri de daha yuksek. Her buyuk sehir gibi kendine oz sorunlari var Varsovanin. Alistiktan sonra yasanir ama ben Poznan diyorum, belkide oraya alistigim icin. Bu arada ulasim Varsova'da Poznan'a gore feci sekilde ucuz. Poznan'da 1 zl ye aldiginiz ogrenci tramvay biletini 15 dk kullanabiliyorsunuz. Varsova'da ise 1,20 zl ye aldiginiz ogrenci biletini tum gun kullanabiliyorsunuz. Yani pratik olarak Poznan'da neredeyse her tramvay degistirdiginizde yeni bilet almaniz lazim. Varsova'da ise tek biletle butun gun gezebiliyorsunuz. Bu arada Varsova ve Franfurt Oder arasinda da bir karsilastirma yaptim. Bu iki sehir arasinda fiyat ayni ama para birimi farkli (bakiniz sol taraf) :D. Siniri gecince Euro konusuyor tabiki. :) Vakit oldukca yazmaya devam, gorusuruz.

1 yorum:

  1. Oder'deki bilet 90dakika geçerliymiş sanırım. Sen gittikten sonra gördüm tramvayda :D

    YanıtlaSil

Popüler Yazılar

:)

:)