Genel olarak Polonya'yı, yerel olarak hayatımı anlatayım isteyen okusun...

24 Nisan 2008 Perşembe

Frankfurt Oder

Uzun zamandir yazmadim, burokratik islerle ugrasiyorum malesef. Gecen haftasonu arkadasimi ziyaret etmek icin Frankfurt Oder'e gittim. Polonya sinirinda kucuk ve sakin bir sehir. Yuruyerek Polonya'nin Słubice sehrine gecebiliyorsunuz :) Bir kez daha AB nin bizim icin buyuk bir yalan ve kandirmaca olduguna sahit oldum diyebilirim. Sahsen inanmiyorum bir gun kimlik/polis/vize/jandarma/vs. sorgusu olmadan yuruyerek Yunanistan'a gidebilecegimize. Neyse bu sehrin universitesi Poznan UAM universitesi ile anlasma yaparak bu anlattigim iki sehirede kampus kurmus. Yani Almanya'daki ogrencinin Polonya'da dersi oluyor mesela her gun ulke degistirerek okula gidiyorlar. :)) Diger dikkatimi ceken ise, tren istasyonu. Bu kucuk Alman sehrinin (YAKLASIK 60.000 Nufus) Poznan'dan (YAKLASIK 600.000 Nufus) daha guzel bir tren istasyonu var. Euro 2012 icin su an buyuk bir calisma var, bakalim gorecegiz ne kadar degisecek Poznan. Bu sehire gitmek Poznan'dan yaklasik 2-3 saatinizi aliyor trenle. Kimlik, pasaport vs. kontrolu yok (Schengen Baby :)) ) ama yinede gecerli bir schengen vizesi olmasi lazim, lakin herhangi bir polis kontrolunde arkadasim sen burda napiyorsun diyebilirler (daha da ileri gidebilirler). Genel olarak sıkıcı bir sehir, Poznan'a asla degismem ama Almanya ile aradaki farklari bariz gorebiliyorsunuz. Fiyatlar Almanya'da yuksek tabi ama bunu sadece sehirde sagda solda yemek yediginizde ya da tramvaya bindiginizde farkediyorsunuz. Yoksa supermarketlerde ben fiyat bakimindan fazla bir fark goremedim. Urunler de ayni zaten. Bol miktarda Polonyali var, Almanca degil genelde Lehce ve Turkce konustum :)). Simdilik bu kadar, Danke...

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler Yazılar

:)

:)